Turvallista matkaa

Nokian Renkaat on maailman pohjoisin rengasvalmistaja, joka räätälöi tuotteensa eri markkinoille. Testivoittajatuotteiden ainutlaatuiset innovaatiot varmistavat huolettoman matkanteon ja perillepääsyn kaikissa keleissä.

Kattava talvirengasvalikoima laajeni täysin uuden Hakkapeliitta-talvirengassukupolven lisäksi erikoistuotteilla. Keski-Euroopan markkinoille suunnattu, lumessa ja sohjossa vakuuttavasti etenevä Nokian WR SUV 3 täydensi kuluttajien suosimaa SUV-renkaiden mallistoa. Pohjois-Amerikkaan räätälöity Nokian WR G3 jatkoi menestyksekästä Nokian All Weather -konseptia.

Metsäkonerenkaiden uutuustuote, Nokian Forest King F2 tuo testatusti parempaa telapitoa vaativaan metsäkäyttöön. Pitkän matkan rahti- ja bussiliikenteeseen suunniteltu Nokian Hakkapeliitta Truck D vakuuttaa ammattikuljettajat kiitettävällä talvipidolla ja oivallisella ajomukavuudella.

Uusi Nokian Hakkapeliitta 8
Ennenkokematonta talvipitoa

Nokian Hakkapeliitta 8
– Pohjoisen valtias

Talven 2013 lehtitestien ylivoimainen hallitsija Pohjoismaissa ja Venäjällä yhdistää äärimmäisen talviturvallisuuden ja vähäisen tienkulumavaikutuksen. Mullistava nastajaottelu ja uusi Nokian Eco Stud 8 -konsepti synnyttävät mestarilliset talviominaisuudet; ylivoimaista jarrutus- ja kiihdytyspitoa, ajomukavuutta sekä kevyesti rullaavaa matkantekoa.

Prod eco

Nokian Eco Stud 8 -konsepti. Enemmän talvipitoa ja ajomukavuutta, vähemmän tienkulumaa. Uuden sukupolven monisärmäinen ankkurinasta, nastaiskua pienentävä laippamuotoilu, nastan toimintaa tehostava ja tiekosketusta vaimentava patentoitu Eco Stud -nastatyyny.

190 nastaa (koko 205/55 R16), joista jokaisen paikka tietokoneoptimoitu.

Yksittäisen nastan paino alle 1 g.

Keskimäärin 12 % pohjoismaista lainsäädäntöä alhaisempi tienkuluma.

Ylivoimainen testivoittaja talven lehtitesteissä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä.

“Hämmästyttävä rengas jäällä.”
Tekniikan Maailma 16/2013

“Ajettavuus on kaikissa tilanteissa helppo.”
Tuulilasi 12/2013

“Paras pito jäällä, kiihtyvyys lumella ja jarrutusteho kuivalla. Hyvä ajettavuus talvisilla teillä.”
Za Rulem 10/2013

Uusi talvirengassukupolvi
Unohda sääennusteet

Nokian Hakkapeliitta R2
– Pohjoista mukavuutta

R2

Uusi pohjoismainen kitkarengas Nokian Hakkapeliitta R2 on ykkösvalinta ainutlaatuista ajomukavuutta ja vihreämpää liikkumista arvostavalle autoilijalle. Turvallisuusominaisuudet jäisellä, lumisella ja märällä tiellä nostettiin huippuunsa uuden sukupolven kumisekoituksen, räätälöidyn pintamallin sekä ainutlaatuisen Nokian Cryo Crystal -konseptin avulla.

Nokian Hakkapeliitta R2 SUV
– Pohjoista mukavuutta ja vakautta

R2suv

Täysiverisessä SUV-renkaassa jämerä talvipito yhdistyy huolettomaan etenemiseen ja tarkkaan, nautinnolliseen ajotuntumaan. Nastaton Nokian Hakkapeliitta R2 SUV kantaa ja hallitsee suuret pyöräkuormansa vakaasti ja joustavasti sekä jäisellä että märällä kelillä. Se toimii erinomaisesti myös lumella ja paljaalla tiellä Nokian Cryo Crystal -konseptin, uuden pintamallin ja talvipitoa kohentavien keksintöjen ansiosta.

Nokian WR SUV 3
– Äärimmäistä suorituskykyä lumessa ja sohjossa

R2suv3

Euroopan vaihtelevissa talvikeleissä vakuuttavasti viihtyvä, talvipidoltaan ja ajotuntumaltaan erinomainen Nokian WR SUV hallitsee luotettavasti talven kaikki käänteet. Uusi symmetrinen ja direktionaalinen pintamalli, voimakas lamellointi ja tehokkaisiin SUV-autoihin räätälöity talvisilicasekoitus varmistavat poikkeuksellisen vakaan ajotuntuman ja pettämättömän pidon myös korkeissa nopeuksissa.

Uusimpia innovaatioita

Nokian
Cryo Crystal -konsepti

Cryocrystal

Ensiluokkaista talvipitoa, tarkempi ajotuntuma. Kumisekoitukseen lisätyt monisärmäistä kristallia muistuttavat timantinkovat pitopartikkelit tarrautuvat ajoalustaan jääpitoa kasvattaen.

> Nokian Hakkapeliitta R2
> Nokian Hakkapeliitta R2 SUV

Pitokynnet

Grip

Enemmän jää- ja lumipitoa. Kuviopalojen välistä löytyvät pitokynnet parantavat lumi- ja jääpitoa varsinkin jarrutus- ja kiihdytystilanteissa.

> Nokian Hakkapeliitta R2
> Nokian Hakkapeliitta R2 SUV

Syöksyurat

Swoop

Torjuu tehokkaasti vesiliirtoa. Sisäolkapään poikittaisten pääurien ellipsin muotoiset kolot varastoivat enemmän vettä.

> Nokian ZLine
> Nokian Line