Keskittymisen strategia

Pohjoiset olot

Keskitymme ainoana rengasvalmistajana maailmassa pohjoisten olojen asiakastarpeisiin ja tuotteisiin. Markkinoimme tuotteitamme alueilla, joissa on lunta, metsää ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuvat vaativat ajo-olosuhteet.

Kapeat tuotesegmentit

Pohjoisten olojen erikoisosaamisemme tuo lisäarvoa asiakkaillemme. Hyödynnämme ydinosaamistamme kapeissa tuotesegmenteissä kuten henkilöautojen talvirenkaissa sekä metsäkonerenkaissa. Muita kärkituotteitamme ovat Light Truck- ja SUV-renkaat, kuorma-autojen talvirenkaat sekä satama- ja kaivoskoneiden renkaat.

Jälkimarkkinat

Kaikki Nokian-merkkiset henkilöauton renkaamme
ja raskaista renkaistamme noin 60 % myydään
loppukäyttäjille jälkimarkkinoilla rengasalan
erikoisliikkeiden, autokauppojen ja muiden
rengaskauppaa harjoittavien yritysten kautta.

Tehokas jakelu

Vianor-ketju toimii yhtiömme kasvun keihäänkärkenä. Suora kontakti kuluttajaan tarjoaa arvokasta tietoa loppukäyttäjien toiveista ja tarpeista. Tehokas jakelu varmistaa sesongin onnistumisen sekä mahdollisten riskien hallitsemisen. Haluamme tuotteidemme ja palveluidemme käyttäjien olevan maailman tyytyväisimpiä asiakkaita.

Nokian Renkaiden keskittymisen strategiaa tukevat:

Investoinnit tuotekehitykseen, tuotantoon, jakeluun ja logistiikkaan

Tuotekehitystä ohjaa kestävän turvallisuuden tuotekehitysfilosofia, jonka mukaisesti tuotevalikoima uudistuu jatkuvasti ja sisältää aina asiakkaille lisäarvoa tuottavia innovaatioita.

• Omassa tuotannossa keskitytään hyväkatteisiin ydintuotteisiin.

• Uusien tuotteiden osuuden tulee olla vuosittain vähintään 25 % liikevaihdosta.

• Laadun, tuottavuuden ja logistiikan jatkuvaan kehittämiseen investoidaan johdonmukaisesti.

• Uuteen tuotantokapasiteettiin investoidaan yhtiön kasvutavoitteiden mukaisesti, markkinatilanteen kehitystä seuraten.

• Jakeluun panostetaan erityisesti Vianor-ketjua laajentamalla ja prosesseja kehittämällä.

Avoin ja osallistava yrityskulttuuri

Nokian Renkaiden kestävän menestyksen perusedellytyksenä on jatkuva henkilöstön kehittäminen, joka tähtää motivoituneen, yksilön ja yrityksen menestystä tukevan työyhteisön rakentamiseen ja ylläpitämiseen. Kehitystyötä tukee avoin ja osallistava yrityskulttuuri.