In English

Strategiset päätavoitteet vuoteen 2018

  • Tarjoamme asiakkaillemme parasta: tunnemme loppukäyttäjämme, heidän tarpeensa ja toiveensa.
  • Olemme markkinajohtaja Pohjoismaissa, meillä on alan uskollisimmat asiakkaat ja parhaat palvelut.
  • Olemme markkinajohtaja premium-renkaissa Venäjällä ja IVY-maissa.
  • Meillä on vahva asema ydintuoteryhmissä maailmanlaajuisesti.
  • Kasvamme jatkuvasti kehittyvän tuotevalikoiman ja palvelun avulla. Kannattava kasvu edellyttää kapasiteetin jatkuvaa lisäämistä.
  • Kasvatamme tulostamme korkean tuottavuuden ja alan parhaiden asiakasprosessien avulla.
  • Meillä on osaava, innostunut ja yrittäjämäinen henkilöstö; saavutamme asetetut tavoitteet ja tulokset yhdessä töitä tehden.

Päätavoitteet 2014–2015

Nokian Renkaiden tavoitteena on saavuttaa edelleen paras kasvu ja kannattavuus rengasalalla sekä vahvistaa markkina-asemiaan.

Liiketoimintamallimme kehitys 1898 – 2013

Teollisesta valmistajasta asiakasohjautuvaksi yritykseksi


Valmistus               >>

  • Suomen Gummitehdas perustettiin vuonna 1898
  • Nokian-tehdas 1904
  • 1. Venäjän-tehdas 2005
  • 2. Venäjän-tehdas 2012

Jakelu                 >> 

  • 2000-luvun vaihteessa jakelutien hallinnan lisääminen; työkalu markkinaosuuksien parantamiseen
  • Vianor-ketju yli 1 200 myyntipistettä ja Nokian Tyres Authorized Dealers yli 400 myyntipistettä vuoden 2013 lopussa

Kuluttajat

  • Vuodesta 2009 suoraa keskustelua loppukäyttäjien kanssa
  • Sähköinen liiketoiminta. Asiakassuhteiden luominen. Vuorovaikutteiset palvelut
  • Proof-by-performance: Testivoitot ja käyttäjien tuotearvioinnit

Strategy1
Strategy2
Strategy3